Friday, January 8, 2010

PEDOMAN

"Kematian itu datang menjemput kita pada bila-bila masa. Hanya Allah yg mengetahuinya. Dengan itu, janganlah sekali-kali kita menuruti hawa nafsu. Siapa tahu, sewaktu kita sedang melakukan kejahatan, pada waktu itulah MAUT datang menjemput kita. Nauzubilllah, semoga Allah sentiasa menjaga kita dan memberikan kematian yang baik kepada kita"


-Petikan dpd Dahsyatnya Doa Ibu-


Smlm aku smbung blik baca buku ni, mmg insaf baca ni n benar2 mengingatkan aku ttg kematian. Bukan senang nak buat baik sbb byk betul halangan n cabaran. Aku berdoa sgt, klau sekiranya sudah smpai waktunya nyawa aku untuk dicabut, biarlah aku pergi dgn penuh amal kebaikan n bknnya dosa. Takutnya la diseksa dlm kubur n akhirat. Semoga Tuhan kurniakan kita keteguhan iman dan jauhkan kita dpd mjdi org yg sia2.


Ibu Yang Berjaya Selalu Memberi Teladan


1. Selalu mendoakan kebaikan untuk anaknya

2. Selalu bersyukur kpd Allah apbila memperoleh kenikmatan

3. Bersabar sewaktu mnghadapi musibah dan kesusahan

4. Tawakal dlm melaksanakan sbrg pekerjaan

5. Selalu bermusyawarah dlm mnyelesaikan masalah

6. Saling tolong-menolong dlm kbaikan

7. Segera bertaubat apabila terlanjur membuat dosa

8. Mengeratkan silaturahim antara keluarga ibu dan bapa

9. Sentiasa berbaik sangka kpd Allah dan kepada sesiapa shj

10.Selalu mendirikan solat berjemaah dan mgerjakan solat tahajud

11. Saling memberi dan meminta maaf apabila rasa bersalah


Mudah-mudahan anak yg selalu melihat kebaikan ibunya mencontohi sikap dan perbuatan baik ibunya itu.


-Dahsyatnya Doa Ibu-

No comments: