Wednesday, September 2, 2009

3 minggu

Diam x diam rupanya dah 3 minggu aku bpntang n dah 3 minggu usia wardiah. Mula2 dulu aku kekok la lagi sbb baru jd mama, skrg pun kekok gak tp tak la sekekok dulu. Kdg2 aku tngok suami aku lg pndai jaga anak berbanding aku, kdg2 aku cmburu la gak knp la laki aku lagi pndai jaga anak berbanding aku. Tapi sejak suami aku tak der ni sbb dia dah x der cuti aku berusaha sedaya upaya utk jd mama yg terbaik tuk anak kami. Seronok ea jd mama ni kan kdg2 aku rasa aku ni over betul sbb baru 5 minit x tengok muka Wardiah pun aku dah rindu :)

Wardiah ni pulak sblm nak tidur mesti nak aku atau abah dia dodoikan. N dia tak suka keadaan yg sunyi, dia suka sgt kalau org bckp ngan dia. Kalau dia start menangis muka mesti bertukar mcm incredible hulk sbb muka dia bertukar mcm2 warna. Skrg ni aku tengah cuba tuk sesuaikan diri sbgai mama, terasa skjap jer masa berlalu tengok2 dah jadi mak org.

2 comments:

noniey said...

dia tak suka sunyi? dia nanti mesti suka bercakap macam ko.. huhhuhu

Family Memoirs said...

Nanti letaklah dia kat umah orang yang dekat ngan Kolej, nanti bleh pegi breastfeed dia. 10 thn akak buat keje berulang-alik menyusu anak dulu. Nasib baik bos bagi kua tiap2 kul 10am.