Sunday, August 23, 2009

PANTANG

Hai, bpntng di bulan puasa ni betul2 menggugat iman dan minda. kdg2 tak tahan aku, tension pun ader. Aku ni dah la kaki mkn, tapi masalahnya aku kan tengah bpntg maner boleh mkn ikut suka nanti kena marah sbb takut aku bentan n gatal n takut luka lambat sembuh n mcm2 lagila. Sedapnya la mkanan kat bazar ramadhan skrg ni...aku nak nangis leh tak. . .sedapnya popia basah, apam balik, air kelapa n mertabak. Nak nangis sbb tak dpt puasa sekali ngan suami aku pun ader gak. ksian suami aku buka puasa sorang2 wpun aku teman tapi aku tak puasa :(

p/s: Semoga TUHAN kuatkanlah Iman aku dlm mghadapi proses bpntang ni . . .

9 comments:

hidayah said...

sabar je la yek... dapat pulak berpantang... so kiranya ko kena menggati sebulan puasa la ye? huhuhu... selamat la jawabnya..hehehe

SfKn said...

haritu aku dah nak hantar sms selamat berpuasa kat ko. tp nasib baik, teringat yg ko confirm tak puasa. heheheheh, readyla tiny yek, 30 harii ganti. harhar har(GELAK JAHAT!)

noniey said...

takpe tinie.. ko pk je nanti time ko nak ganti sebulan tu.. hahahahaa.. selamat lah ko.. huhuhu

ikien said...

tak pa la tini nanti kau nak ganti sebulan puasa nanti suruh husband teman pulak

ikien said...

tak pa la tini nanti kau nak ganti sebulan puasa nanti suruh husband teman pulak

My Stories and Me said...

Salam Tini,
Tahniah dan selamat "berpantang". Akak adalah seorang yang sangat anti pantang cara Melayu sebab ianya betul2 mencabar intelek kita. Kalau nak dibahaskan memang panjang lebar, nanti datanglah kat ofis, kita cerita. Tapi semua benda yang Tini senaraikan tadi tu akak belasah masa dalam pantang dan alhamdulillah Allah bagi akak kesihatan yang cemerlang. Segala yang halal dan suci adalah harus dimakan. Baca bismillah dan makan je, insya Allah tak ada apa2. Tapi sekadar merasa je lah, bukan sampai tergolek-golek kekenyangan. Cam tu orang yang tak berpantang pun akan jatuh sakit atau mati...

Kamarul n Hartini said...

To Dayah: waaaa habisla aku :(

To Pah: Jahatnya. . .x simpati lgsung

To Noniey: 30 hari lama tuuuu

To Kak ikin: nanti saya paksa cik abg teman puasa yek.

To akak: Thanks for your info, so far my mom x ketat sgt bab2 bpntg ni, cuma kesian kat baby jer jd nurse tak kasi saya mkn benda2 panas takut baby dpt kuning.

l i e y n said...

ek eleh tini....itu pun tak boleh tahan...
satu pengorbanan untuk anak tu...
kalau aku baik aku puasa...
selamat ganti puasa....
betul kata kak mahani, nak makan boleh tapi jangan le sampai terbalik pusat...rasa sikit2 dah le

Kamarul n Hartini said...

To kak Lieyn, masalahnya saya ni kak lieyn mkn tu tak bleh skadar merasa jer, mesti nak mkn smpai kenyang. Tp skrg dah ok, bleh control, masa awal2 pantang tu jer tak leh thn tengok mknan padahal masa tak bpntng slalunya x teringin sgt.