Monday, July 27, 2009

TAK SAYANG KER AKU?

Dah lama sgt aku nak post entry ni tapi asyik x post jer. Dah berbulan-bulan aku perapkan ceter ni dlm kepala aku n aku tak pernah ceter benda ni kat saper2 pun. Tiba2 aku rasa hari ni aku nak post pulak entry yang lapuk n bersawang ni. Maner2 yang kenal aku mesti tahu mcm maner prangai aku. Pgai aku dpd dulu smpai skrg mcm ni la, tapi sejak berkahwin n nak jadi mama ni adalah bbrp perubahan dlm diri aku yg aku rasa kena buat. Kdg2 org nmpak luaran ajer n dpd situla mcm2 org buat andaian. Benda yg paling sedih spnjg aku mgandung ni adalh bila ada insan yang ckp "yang aku tak sayangkan anak dlm kndungan aku ni". Masa aku dengar tu, mmgla aku terkejut n hancur luluh hati aku usah nak ckpla. Tapi aku buat cool jer siap syum blik kat org tu. Dlm hati aku, dia tahu ker perasaan aku mcm maner? Sblm aku tahu aku mgandung, aku dah dpt rasakan bhw ada something dlm perut aku. Setiap mlm bila aku terjaga dpd tido mesti aku akan pegang perut aku because aku dpt sense something. Masa early pregnancy dulu, aku asyik kena jumpa Dr sbb aku bleeding for 16 days n dr ckp tak der aper n sometimes its normal for certain women. Org tu tahu tak betapa aku sedih n susah hati dpd awal aku pgnant smpai skrg. Mgkin aku tak tunjuk tapi tak bermakna aku tak sayang. Ni anak aku, darah daging aku mestilah aku sayang sepenuh hati aku. Aku byk berubah demi anak ini jadi jgn nak kata aku tak sayang. Tuhan sajer yg tahu betapa aku telah berusaha sebaik n seboleh mgkin utk anak ini. Mgkin aku tak sebaik n tak sealim maner tapi aku nak anak2 aku jadi yang terbaik. sejauh mana kasih syg aku pada anak ini hanya tuhan yang tahu, aku sanggup berhabis duit n berkorban segalanya agar anak didlm kandungan ini sihat n selamat dilahirkan. Wpun aku belum mjdi mama lagi, tapi naluri kasih syg pader anak ini telah ader sejak ia wujud dlm rahim aku.

5 comments:

noniey said...

skrang ni yang penting ko jaga je kesihatan ko.. jangan banyak pk.. lantak lah apa orang nak cakap pun.. yang penting, jangan sampai jejaskan emosi ko nanti.. bahaya tuk ko n baby

Kamarul n Hartini said...

Thanks Noniey, tu la kdg2 aku malas fikir tapi kdg2 mmg tak dapat lari dr fikir benda2 mcm tu. Thanks ea

l i e y n said...

jangan pikir sangat tini....hanya kita je yang tau apa yang kita rasa...jaga makan, jaga diri, jaga emosi...banyak derdoa agar semuanya baik dan berjalan lancar.....

Neeza Shahril said...

masa pregnant sumeyyah, akak sedikit frust sebab tak expect pun. Shahmey kecik lagi. Tapi, bila dah tahu dia ada, rasa sayang tu timbul. Tak sanggup kalau apa2 jadi.. Alhamdulillah, dah 6 bulan lebih pun Sumeyyah.. Tini pun akan rasa benda yang sama nanti.. :)

hidayah said...

sapa la yg ckp mcm tu kat ko ek.. xyah pk apa org nak ckp.. jaga diri n kesihatan.. tu yg penting.. doa je lah.. insya allah everything will be fine