Wednesday, July 1, 2009

SATU HARI DI KEBUN BUAH

Hari Ahad lepas aku mmg dah cadang nak duk rumah ngan husband aku. Rasa malas nak berjalan, lagipun kitaorg kalau takder aper2 nak buat pun mmg suka duk rumah jer ataupun g rumah mak n mak mertua jer. Niat di hati mmg nak masak sedap2 ari tu, aku dah rancang awal2 nak masak nasi ayam n buat pengat pisang, tapi rancangan tu terpaksa dibatalkan sbb mak mertua aku ajak g kebun kutip buah. Seronok gak g saner, tu adalah kali pertama aku g sbgai menantu, sblm ni kalau g saner, aku g sbgai tunang jer. Masa kat saner aku tak dibenarkan merayap sgt, mak mertua aku risau nanti aku terjatuh jadi aku kena duduk n tengok je la diaorg kutip buah. Aku rasa seronok g saner sbb aku maner ader kebun buah lagipun aku mmg suka dikelilingi pokok2 ni, slma ni asyik dikelilingi shopping malls jer, bosan gak kan. Rasa tenang sgt bila g saner sbb mcm2 aku boleh tengok. Aku harap satu hari nanti aku mampu mempunyai kebun buah sndiri sbb mcm2 kita boleh tanam n hasilnyapun kita bleh dpt. My hsbnd n I share the same hobby, kitaog suka bercucuk tanam sbnarnya samada buah ataupun sayur. Skrg niat tu ader cuma menunggu masa jer :)


Wah . . . saper tu? Ni la suamiku yang tengah rajin tolong maknya mengangkat durian. Bagus2 bang teruskan usaha ea...


Byknya . . . durian. Durian tuk jualan. Mak mertua aku jual durian ni $2.50 sekilogram jer.





Mak mertua ku n my abg ipar tengah kutip buah durian.



Yang ni nmpak sgt tengah possing siap sengeh lagi. Mintak maaf ea, jejaka ni bkn tuk dijual ea. Kami hanya jual durian n manggis jer. Jejaka ni Hak milik HARTINI MOHD ROSLI jer tau :)

2 comments:

noniey said...

ayat yang last tu best tu.. hehehee... memang kena cop tu.. supaya orang len tak kacau.. hehee

Kamarul n Hartini said...

hehe . . .betul2