Sunday, June 7, 2009

RISAU LA

Aku rasa perasaan risau ni mmg akan wujud terhadap semua bakal ibu especially kalau ni anak pertama. Tipu la kalau kata aku tak risau ttg kandungan aku ni. Sekarg ni kndungan aku dah 7 bulan. Mcm2 yang aku risau. Aku harap sgt agar anak yang akan lahir ni sihat, sempurna sifatnya, elok akhlaknya dan dia terhindar dpd segala kemudaratan. Spnjg mgandung ni mcm2 aku dah cuba buat n ikut asalkan tidak memudaratkan aku n baby. Kalau boleh aku nak bersalin secara normal tapi kalau ditakdirkan sbliknya aku terima je ngan hati yang redha. Yang pnting anak yang bakal lahir ni sihat n sempurna n jauhkan la ia dpd segala kemudaratan. Org kata spnjg mgandung ni jgn berpantang sgt sbb nanti masa berpantang lagi teruk. Tapi masa awal2 mgandung tu aku kena la jaga lebih skit kndungan aku ni sbb ada problem skit. Tapi bila kndungan dah cecah 4 bln barula aku berani mkn mcm2. Cuma aku akan hindar mknan yang berangin sbb kesannya mmg teruk kalau aku tak jaga. Pernah sekali tu aku tak tahu mknan yang aku mkn tu mmg kuat anginnya, apalagi semalaman aku kepeningan nasib baik tak pengsan n mlm tu jgk aku muntah ngan teruk sgt. Mak aku dah risau sgt, siap nak hantar ke hospital. Lepas jer muntah n rest skjp, aku pun beransur baik. sejak ari tu aku jaga apa yang aku mkn, takut benda yang sama berulang lagi. Semoga semuanya selamat.

No comments: