Thursday, June 25, 2009

KEHENDAK



Cakap pasal kehendak n keinginan, aku rasa semua org mempunyai rasa yang sama. Aku pun apatah lagi, maner2 kwn yang mengenali aku mmg tahu ngan hobby aku iaitu shopping especially kain/baju. Aku paling suka shopping kat SSF, sogo n Jln Tar. Tapi sejak akhir2 ni tabiat shopping tu aku kurangkan sbb nak myambut org baru dlm kehidupan kami. Byk benda kena fikir. Kalau dulu nak beli SK II, Biotherm ataupun Clinique tak yah fikir cukup tak duit tuk bln ni. Skrg ni semua tu jatuh ke tempat terakhir. Masuk bulan 7 ni aku dah pun 8 bulan mengandung. Setakat ni brg tuk baby tak la byk aku beli. Maner yang aku rasa perlu jer aku beli, itu pun berdasarkan pengalaman kwn2. Kbykan brg2 baby aku beli masa kandungan aku dah cecah 7 bln lebih. Itupun ader bbrp brg lagi tak beli. Kdg2 pening jugak kepala bila nak pilih brg2 baby ni. Aku ni bknnya reti sgt pilih brg2 baby n kdg2 mcm buntu tuk pilih brg2 baby. Most of my friends aku tengok diaorg tahu aper yang patut dibeli, aku? seriously hanya dengar n mcm kosong jer fikiran aku bab2 ni. Mgkin sbnarnya aku tengah serabut ngan macam2 hal. Kdg2 aku nmpak jer ader kat sini tapi fikiran aku serabut ngan mcm2 benda. Hari tu masa belek2 brg baby kitaog dah pening kepala nak pilih botol susu maner yang bagus, last2 kitaorg tanya promoter. Promoter kat Parkson tu syorkan kitaorg beli jenama AVENT. Mulanya aku rasa tak perlu kot nak beli botol susu lagi, tapi mak aku ckp beli jer awal. Mula2 aku mmg nak beli botol Anakku tapi ramai yang syorkan jenama tu. Kebetulan ada discount kalau tak jgn HARAP aku nak beli botol tu. Apa lagi ea brg2 baby yang aku kena beli? Mgkin bila baby dah keluar baru aku ader idea aper nak beli.

4 comments:

hidayah said...

weh mak cik, promoter mmg sah2nyer kan promote brg avent, and mmg avent tu berkualiti, cuma mahal la kan... hehe... now SKII sume kena put aside la ye.. hahaha... beli brg baby sikit2 tk pe.. aku dulu pun masa 7 bln baru start membeli.. lagi satu aku dulu mmg mmborong brg baby kat sogo masa sale -- mmg giler ah.. skrg ni aku plan nak memborong brg baby kat sini kalau aku ada baby la kan... hehe...

Kamarul n Hartini said...

To Dayah, boleh tak aku nak borong brg baby kat sane (US)? tapi dlm mimpi jer kot huhuhu. Tapi ari tu aku ader beli brg baby kat sogo, kebetulan dapat voucher.

caehanadamia said...

tatau nk beli ape?? mama tini kan adee?? tanye laa dia yg dah berpengalaman berpuluh tahun melahirkan rmai anak .. sure dia tau pny ape nk d beli.. kalo stakat aku nih, sket2 taulee

Kamarul n Hartini said...

To caehanadamia, aku ader tanya, tapi mak aku ckp ader benda yang dia dah lupa sbb lama sgt takder bdk kecik, waaaaa, tensi aku.