Monday, May 18, 2009

6 BULAN LEBIH DAH . . .


Aku pun tak sangka yang kandungan aku ni dah sampai 6 bln lebih. Ader kata perut aku kecik tapi ader kater perut aku besar. Entahla, aku pun tak tahu mana yang betul. Yang penting aku amat suka dgn pembesaran perut aku ni. Bulan2 terindah ni mcm2 aku rasa excited, nervous, happy dan mcm2 lagi. Aku rasa semua bakal ibu dan para ibu akan rasa sama mcm aku. So far sbgai bkal mama, semestinyala aku mahukan yang terbaik utk baby dlm perut ni. Mcm2 aku mkn asalkan berkhasiat utk baby. Wlaupun tabiat makan aku sama mcm sebelum kahwin (aku mmg terlampau kuat mkn) tapi berat bdn aku sgt susah naik. Mcm2 aku mkn untuk naikkan berat bdn aku, sbb skrg ni berat bdn aku baru 45kg. MMg susah nak naik, kalau Dr nak marah aku, aku tak boleh buat aper sbb sejak dpd dulu bdn mmg susah nak naik. Tak tahu la pas ni mcm maner pulak berat aku, kot2 naik berkilo-kilo. Brg2 baby, adalah sikit aku beli itupun aku guna voucher sogo aritu. Aku dijangka due pada 26/8/09 (Wednesday). Hopefully, semuanya selamat n aku harap sgt agar my husband dapat bersama aku waktu aku bersalin nanti. My husband kan ngajar kat Jengka, so spjg aku mengandung ni aku byk berdikarila wpun kdg2 kena drive jumpa Dr sendiri wpun waktu tu keadaan diri aku tak mengizinkan utk aku drive sendiri. Kebetulan waktu tu, adik-2 aku takder, mak aku pulak tak sihat so nak tak nak aku terpaksa bergantung dan bertawakal pada Allahla spya semuanya selamat. Nasib baik aku dah biasa duk sorang dan buat byk benda sendiri, kalau tak haru biru aku. So far spjg mengandung wpun aku ader jugak alahan tapi aku masih mampu buat kerja2 rumah. Aku ni dpd dulu mmg tak boleh duk diam kdg2 siap cuci kete kalau aku rasa tak tahu nak buat aper. Tapi takder la beria-ia mcm pekerja carwash. Tapi skrg ni aku suruh adik aku jer buat, sbb diaorg lagi tak der kejer nak buat, hehehe. Sepanjg aku mgandung ni, aku lebih suka mkn benda2 manis. Husband aku pulak yang mengidam mempelam, sdgkan my darling ni mmg anti mempelam. Makan mempelam mengalahkan aku. Harap2 semuanya berjln ngan lancar.

No comments: