Tuesday, February 3, 2009

Rumah ku berhantu ker?

Hari ni aku nak ceter pasal rumah yang aku sewa dan duduk skrg. Aku sewa rumah tu setahun sblm kahwin lagi. Sepanjg aku duk sorang2 kat situ (sewaktu bujang) tak pernah lagi aku jumpa atau dengar benda2 pelik dan menyeramkan. Tapi semuanya berubah bbrp minggu sblm aku kahwin. Aku tak ingat hari aper tapi ader satu mlm tu aku dengar suatu suara yang meyeramkan diluar bilik aku. Start ari tu mcm2 perkara berlaku terhadap sesiapa saje yang tido kat rumah aku. Tapi selama org2 ni kena kacau, aku tak pernah kena kacau pun (nasib baikler). Mak aku dan adik2 aku selalu kena kacau, tambahan pulak mak aku jenis cepat terasa kalau ader benda2 pelik berlaku kat rumah aku. Aku ni pulak dpd dulu jenis tak makan saman. Aku tak pernah rasa bulu roma aku naik walaupun mak aku bukan main lg rasa semacam. Adik2 aku byk kali kena kacau, diaorg pernah dengar perempuan ketawa dlm bilik utama, ader org ketuk tingkap waktu tidur dalm bilik 2 dan ader yang pernah kena cekik pun dlm bilik 2. Mak aku pernah nampak sekilas lembaga tu. Kitaorg pernah jumpa ustaz untuk halau benda2 tu dpd rumah kami, dulu dah takder. Tapi sejak akhir2 ni aku rasa benda tu dah dtg blik sebb mak aku dah 2 kali kena kacau. smlm aku balik rumah mcm biasa, tapi sdg aku syok tengok tv aku dengar bunyi bising dalam bilik no 2. Kebetulan bilik no 2 tu lampu dia terbakar lgla menyeramkan dan menakutkan. Aku pulak jenis yang dpd dulu suka check kalau aku dengar ader benda pelik. Kebetulan bilik tu sebelah ruang aku tengok tv. Bila ader bunyi jer mesti aku tengok, nasib baiklah sepanjg aksi jeling-menjeling tu aku tak nampak benda bkn2. Bagi aku hantu tak wujud tapi syaitan mmg wujud utk menakutkan kita.

5 comments:

l i e y n said...

agaknya mende tu marah ko kawin ko...
dia ad hati kat ko sbnrnya!!!

Kamarul n Hartini said...

Kureng betul la ko ni. Tak kanla benda tu ader hati kat manusia.

noniey said...

huih kalau aku memang terus ajak laki aku pindah. tak sanggup aku.

tapi aku pun cam ko gak. memang takut tapi mesti nak gi tgk. biar puas hati.

hidayah said...

ko mmg org yg paling brani la tini... ko kan tau kalau aku di tpt ko tu camane takutnya aku... hehehe....

Kamarul n Hartini said...

Aku ni tak la berani maner, mula2 nak pindah gak. tapi bila aku fikir balik, takkan lah aku nak pindah sebb benda tu. Rumah aku dah complete semuanya, penat nak pindah. Sekali lg benda tu kacau. Siap la dia, aku panggil segala jenis ustaz halau dia.