Monday, February 2, 2009

Doa

Hari ni aku nak kongsi ngan korang pasal doa. Sblm tu aper pndpt korang kalau ader org tu dah menganaya org berpuluh-puluh kali tapi ader hati nak doakan org yang dia pernah aniaya benda yang buruk2. Pas tu claim yang doa dia akan makbul sbb doa dia mustajab. Menyampah betul aku ngan org mcm tu, pernah tak dia terfikir bhw doa berpuluh-puluh org yang dia pernah aniya lebih cept makbulnya. Boleh tak jgn cakap besar kalau ilmu di dada tak pernah cukup. Dpd dulu lagi, aku sgt percaya bhw doa daripada ibu lebih makbul. Doa ibu bagi aku adalah segalanya, kerana doa ibu itulah aku mjdi manusia. Kerana doa ibu itulah aku dapat harungi susah payah dunia ni. sejak kecil lagi mak aku suka amalkan Surah Toha. setiap kali lepas sembyg mesti mak aku panggil ketujuh2 anaknya untuk dibacakan surah ni diatas ubun2 kitaorg. Berkat doa ibu itu tak ternilainya buat kami adik beradik. Aku sampai skrg mesti suruh mak aku baca doa tu kat atas kepala aku. Doa dpd ibu tu memberi kesan kpd jiwa aku, setiap kali lepas mak aku bacakan surah tu mesti aku mengalirkan air mata. Buat kwn2 yang sudah dan bakal mempunyai anak, aku syorkan spy korang amalkan surah Toha, sbb surah tu digunakan utk melembutkan hati anak spy mjdi anak yang soleh dan solehah.

2 comments:

l i e y n said...

surah toha...
thanx for the info
manusia ni tini, mmg pelik2. semoga kita semua jadi manusia yg soleh dan bertakwa kepada Allah!

SfKn said...

ayat mana? surah tu panjang kan? ke semua ayat? menarik info ni