Friday, November 14, 2008

KASIH IBU

Semalam aku tak dpt dtg kerja. Bukan sbb aku malas tapi aku mc. Semalam merupakan kali pertama aku ambil mc dlm tahun ni. Kecewa pun ada sbb aku mmg nak jaga mc tahun ni. Aku pernah demam panas selama 2 minggu, tapi aku tak ambil mc pun. Tapi semalam (13/11/08) aku terpaksa ambil mc. Aku terjatuh dlm bilik air mak aku, habis calar balar tangan kiri aku. mak aku aper lg terus meluru ke bilik air sambil menjerit "anak aku-anak aku" sesaat pas tu aku dengar mak aku menangis ngan teruknya sambil pegang aku. Hiba betul mak aku waktu tu susah nak aku gambarkan disini. Lepas tu mak aku suruh aku duk selama setangah jam, sbb dlm setengah jam tu baru kita boleh detect jika ader benda yang patah. Dlm kul 8 aku pun g klinik. Dipendekkan cete, nasib baik tak der aper yg patah. Aku risau gak mggu depan nak kahwin tapi mcm2 dah jadi. Tapi tu semua dugaan. Aku sakit2 pun smlm kena g office gak sbb ader bbrp perkara aku kena handle. OTW nak blik rumah tu mak aku pun cakap "mama tak boleh tengok kamu cedera walaupun sikit" Itulah kasih Ibu. terharu aku bila dengar pengakuan dpd mak aku. Mak aku tak boleh tengok anak dia luka sikit. Nikan pulak kalau luka teruk ataupun teruk dpd tu. Aku harap aku dapat sgt menyangi mak aku sbgaimana mak aku menyangi aku. Semoga tuhan memanjangkan umur mak aku spaya dia boleh melihat betapa 'dia' amat berharga dan bermakna dlm hidup aku.

4 comments:

noniey said...

kesiannya kat ko. aku dengar gak citer ko tuh. tapi dengar memang teruk pun lukanya. dugaan betul. dah lah seminggu je lagi nak kawin.

semalam aku nampak mak ko dalam kete ko kat kolej. dia drive kan.

mak kita sebetulnya memang sayang kat kita kan. tapi tulah kadang2 kita tanpa tak sengaja sakitkan ati dia. hopefully citer ko tuh menginsafkan sume orang yang abaikan mak dia. insyaallah

hidayah said...

Kasih ibu membawa ke syurga.. mmg mak la org yg paling sayang kat kita.. bila ko dah jadi mak nnt ko akan rasa sgt2 menghargai mak ko lebih darpiada sekarang ni :P

l i e y n said...

kasih ibu mmg kasih sejati....kau akan lebih memahami macam mana mak2ni sayangkan anak diaorg bila ko dah jadi mak nanti...aku kan sorang mommy...

Neeza Shahril said...

sedih pulak membayangkan mak tini.. akak ingat masa anak anak jatuh sink.. tak tahu nak kata apa.. sedih sangat..

tini.. tetiba aje cerita pasal nak kawin ni.. ehemm.. ke ada entry yang akak miss yek?