Friday, November 13, 2009

DAH NASIB

Smlm cermin keter aku pecah. Geramnya la kat uncle bangla yg slalu mesin rumput kat rumah aku. Mula2 mmgla aku marah sgt kat dia sbb myusahkan aku tp bila aku fikir2 blik timbul plak rasa kesian. Uncle tu kata dia tak mampu nak byr sbb dia org miskin, wpun aku tengah marah waktu tu tp bila mgenangkan nasib dia, aku terus kesian. Hai . . .dah nasib, redho je la...nmpknya aku la yg kena byr tuk cermin tu takkan nak paksa dia plak, uncle tu pun tak berduit. klau dia berduit takkan dia potong rumput setiap hari. Tp klau dia menipu, biarla dia tanggung sendiri.

Ps: Silap2 haribulan aku plak yg buat part time mesin rumput pas ni.

9 comments:

ikien said...

kereta kau tu tak ambil insurance cermin ke?kalau ada kau claim je...

Neeza Shahril said...

sabar ya Tini.. setiap yang berlaku pasti ada hikmah yang kita tak nampak sekarang.. mungkin ianya ujian Allah ataupun Allah nak bersihkan rezeki kita.. InsyaAllah, ada rezeki yang lebih besar menanti..

Kamarul n Hartini said...

To kak ikien: x leh claim sbb cermin tepi. Redho jer la

Kamarul n Hartini said...

To Kak Neeza: Saya pun fkir mcm tu gak, sbr je la. ni semua dugaan wpun pada mulanya saya marah tp bila fkir blik mgkin ni ujian dpd Tuhan. Rezeki dpd Tuhan dtg dlm pelbagai bentuk n carakan.

l i e y n said...

tini, ko suh je dia mesin rumput umah ko free selama setahun....

Alya Farhana said...

sabar yer puan...ihihih....bt baik x slah kan puan.puan jgak yg dpt pahala ...=)

noniey said...

aduh, kalau aku hangin gak.. tapi pakcik tu tak leh lah nak bagi alasan tu kat sume orang plak nanti..

Kamarul n Hartini said...

To Kak Lin: ko la ckp bg pihak aku :) aku maluuu

Kamarul n Hartini said...

To Noniey: mmg hangin . . . tp saborrr je la.